In een interview met het magazine TIME heeft Reggie Fils-Aime, president van Nintendo in Amerika, het een en ander gedeeld omtrent de Nintendo Switch. Hierbij haalde de beste man de problemen aan die de console momenteel ervaart. Dit is in betrekking tot connectiviteitsproblemen met de Joy-Con-controller en krassen op het scherm.
Alvorens Nintendo een concreet antwoord kan bieden, dient het bedrijf eerst de nodige informatie te verzamelen. Zoveel als mogelijk feedback van de consument is hierbij gewenst. Eigenaren van de Nintendo Switch worden dan ook aangeraden om contact op te nemen met Nintendo Support.
First, we’ve seen the inquiries, and we here in the Americas are looking at all the information we can get our hands on. We are in the early days of a system launch, and so for us, we want as much consumer feedback as possible. We are directing consumers to contact us through Nintendo Support for any and all potential questions they may have.
Vooralsnog lijkt het erop dat het aantal verzoeken voor reparatie of vervanging niet abnormaal is. Althans, in betrekking tot de Joy-Con-controller in ieder geval niet. Dit logischerwijs in vergelijking met eerdere hardware van Nintendo.
The number [of Joy-Con replacement or repair requests received] is not significant, and is consistent with what we’ve seen for any new hardware we have launched.
Verder haalt Fils-Aime aan dat het bedrijf druk bezig is met het vervullen van wensen. In een eerdere statement werd reeds duidelijk gemaakt dat services zoals Netflix naar de Switch toe kunnen komen. In het interview met TIME haalde de president nog zaken aan zoals het maken van video-opnames of overzetten van opgeslagen spellen. Nintendo overweegt om dergelijke features naar de console toe te brengen. Meer informatie is logischerwijs te vinden in het interview van TIME, dat hieronder te benaderen is.
Bron: TIME magazine