WCCFtech heeft ontwikkelaar Techland gepraat over haar technische doelen voor Dying Light 2. Dit vervolg werd recentelijk onthuld tijdens de E3 en brengt een next-gen engine met zich mee. Zo vertelde Tymon Smektalade, lead designer van de game, het volgende;
In een recentelijk interview metThe most important [thing] for us [is] the fluidity of movement, because it’s a parkour game.
You really have to be immersed in how you move through the city, so 60fps is more important to us than 4K.
Next-gen focus
Met de focus op parkour lijkt de focus op 60 fps inderdaad een belangrijkere keuze. Echter sluit dit een 4K-resolutie niet uit, want de beste man deelt ook dat het team “tovenaars" in huis heeft. Wellicht dat Dying Light 2 beide features in huis zal hebben. Gezien de extra kracht van de Xbox One X en PS4 Pro lijkt dit mogelijk, zo vertelde Smektalade verder.
Als laatste haalde hij nog de overgang naar een nieuwe engine in. Waar de eerste Dying Light gebruik maakte van de Chrome Engine; in het geval van het vervolg heeft men de C-Engine ontwikkeld. Deze is klaargestoomd voor next-gen projecten.
We realised at the brink of 4K gaming we needed new technology to provide gamers with high fidelity visuals, so we created a new engine, and it’s ready for whatever happens in gaming.
Bron: WCCFtech