Het is zover voor ontwikkelaars, want AMD heeft de FidelityFX Super Resolution-plugin beschikbaar gesteld voor Unreal Engine 4. Daardoor kan er nu inherent ondersteuning geboden worden voor de schalingstechniek, vanaf Unreal Engine 4.271.1. Daarmee biedt AMD vier opties voor het schalen van de resolutie: Ultra Quality, Quality, Balanced en Performance. Elke instelling biedt een zogeheten ‘ScreenPercentage’-instelling.
- Ultra Quality: r.ScreenPercentage 77
Produces an image with quality virtually indistinguishable from native rendering. It should be selected when the highest quality is desired. - Quality: r.ScreenPercentage 67
Produces a super resolution image with quality representative of native rendering, with a sizeable performance gain. - Balanced: r.ScreenPercentage 59
Produces a super resolution image approximating native rendering quality, with a major performance gain compared to native. - Performance: r.ScreenPercentage 50
Visibly impacts image quality and should only be selected in situations where needing additional performance is critical.
Bestaande en toekomstige titels op basis van Unreal Engine 4 kunnen dus geüpdatet worden met de plugin om AMD FSR te ondersteunen. Dat is op meerdere fronten goed nieuws, want de engine is één van de bekendste en meest gebruikte varianten op de markt. Helaas mag het dan nog wel ontbreken aan een plugin voor de Unreal Engine 5. Daar biedt Nvidia momenteel wél een plugin voor, alsmede voor Unreal Engine 4, om haar DLSS-techniek te faciliteren.
Verder is het voor ontwikkelaars van belang om instellingen te controleren. De FSR-plugin komt namelijk met Contrast Adaptive Sharpening (CAS) ingebakken, dus aparte toepassingen daarvan moeten uitgeschakeld worden. Verder dient de FSR-plugin te werken met Temporal Anti-Aliasing with Upsampling (TAAU) middels de Hybrid Upscaling-modus. Welke techniek dan voorrang heeft voor upscaling is echter niet geheel duidelijk.