Het officiële persbericht
De box-art van de aankomende GALAX GeForce RTX 5080 “Blackwell" videokaart heeft veel te zeggen over de grafische architectuur, zonder expliciete vermeldingen te laten vallen. Op de voorkant van de doos staat een menselijk gezicht met een capuchon - niets bijzonders, totdat je begint te letten op de details. De helft van het gezicht bestaat uit driehoeken die naar het gezicht toe stromen, terwijl de andere helft op zijn plaats wordt gevormd door een blauwe lichtstroom, als om aan te geven dat het wordt getekend door een fundamenteel andere methode dan “driehoeken".
De driehoeken staan hier voor klassieke raster 3D afbeeldingen, terwijl de andere geestachtige helft neurale rendering aanduidt. Hier wordt het interessant. Beide soorten rendering worden toegepast op hetzelfde frame en dus verschilt neurale rendering fundamenteel van DLSS 3 Frame Generation, een technologie die alternatieve frames tekent met behulp van optische stroming, bewegingsvectoren en AI. Neural rendering lijkt, tenminste op basis van deze GALAX box-art, een technologie te zijn die in real-time draait, waarbij sommige elementen, delen of details van een frame worden gerenderd door een generatieve AI en andere door raster 3D graphics.
Bronnen: TechPowerUp, VideoCardz, Ruby Rapids (Twitter)