Het officiële persbericht
Samsung Display heeft vandaag een nieuwe merkidentiteit (BI) aangekondigd voor zijn QD-OLED-technologie, een baanbrekende innovatie in premium tv’s en monitoren. Het bedrijf is van plan een nieuw QD-OLED-logo als handelsmerk te registreren, waarmee het zijn toewijding aan superieure beeldschermoplossingen onderstreept.
De nieuwe BI stelt visueel de letter “Q" van QD-OLED voor, met een blauwe kleur die staat voor blauwe OLED-technologie en een gradiënteffect dat staat voor het kenmerkende brede kleurenspectrum van QD-OLED.
De QD-OLED technologie, die eind 2021 werd geïntroduceerd, is verwerkt in meer dan 170 producten, waaronder tv’s en monitoren van internationale bedrijven als Samsung Electronics, Sony, Dell, MSI, ASUS en HP, die allemaal bekend staan om hun superieure beeldkwaliteit. Vandaag de dag heeft QD-OLED een dekking van meer dan 99% DCI-P3 en 90% BT2020, belangrijke gegevens die wijzen op een van de breedste kleurexpressiebereiken onder de displaytechnologieën, terwijl de intentie van de makers nauwkeurig wordt weergegeven.
QD-OLED maakt gebruik van de superieure zwarttinten van bewezen OLED-technologie, versterkt door de optische eigenschappen van kwantumdots, wat resulteert in een rijkere kleurweergave en een vervormingsvrije weergave vanuit elke hoek. De nieuwe BI weerspiegelt de uitzonderlijke beeldkwaliteit van QD-OLED en brengt ons effectief in contact met klanten en consumenten, terwijl de unieke waarde van de technologie wordt benadrukt.
Samsung Display is van plan de nieuwe BI actief te promoten door samen te werken met diverse wereldwijde klanten, deze te presenteren op grote beurzen en op te nemen in productverpakkingen.
Bronnen: TechPowerUp, Samsung