Vorige week wisten we de onthulling te delen van de Unreal Engine 5, het nieuwste paradepaardje van Epic Games. Naast een video en een blogpost wist Epic Games een paar statements te maken omtrent de engine. Een opvallend voorbeeld daarvan is een statement omtrent de werking van de engine met computerhardware. Zo deelde Kim Libreri, Chief Technical Officer (CTO), dat de tech-demo vrij goed zou werken met een RTX 2070 Super.
Nou wist de beste man geen verdere details te onthullen. Het is dus onduidelijk welke resolutie en framerate het betreft. Spreken we bijvoorbeeld over 1080p met 60 fps of 1440p met 30 fps? De laatstgenoemde combinatie is namelijk waarmee de tech-demo op de PlayStation 5 is getoond. Dat overigens zonder ray-tracing, waar de RTX-reeks van Nvidia natuurlijk voor geoptimaliseerd is.
Prestatiegericht?
Desondanks is het aan te nemen dat de Unreal Engine 5 uitgebreide opties zal bieden voor optimalisatie. Dit bijvoobeeld via uitgebreide schaling van grafische opties. Daarnaast kunnen ontwikkelaars in Unreal Engine 4 reeds opties aan- en uitvinken om optimalisatie automatisch toe te passen.
Zoals aangegeven in ons voorgaande nieuwsbericht verschijnt begin 2021 de eerste previewversie van de Unreal Engine 5. Op basis daarvan kunnen we ondervinden hoe de engine presteert met de huidige RTX 2000-reeks en dan nog de aankomende RTX 3000-reeks van Nvidia.
Bron: Tom’s Hardware