Tijdens de GDC 2017 heeft Ryan Greene, senior software engineer bij Blizzard, enkele details gedeeld omtrent Overwatch. De beste man vertelde onder andere dat 22% van pc-spelers gebruik maakt van geïntegreerde videokaarten. Normaal gesproken zijn dergelijke chipsets niet krachtig genoeg voor moderne titels, maar daar heeft Blizzard bij de ontwikkeling rekening mee gehouden.
Volgens Greene was het doel om de game op minstens 30 fps te laten presteren met de minimale systeemeisen. Om deze missie te laten slagen, heeft hij het ingenieursteam enthousiast gemaakt en het resultaat mag blijken. Toch was dit in eerste instantie niet makkelijk, maar het nut van deze optimalisatie zag het team uiteindelijk wel in:
Not everybody was excited at first, but as we got going on it, people really felt the value in it. We set up playtest labs with various machines all configured with different hardware. We got different people to play on it, and they were surprised at how well it ran, and how much it felt like Overwatch.
Uiteindelijk heeft deze visie ook voor betere prestaties gezorgd op high-end computers en consoles. Mocht je dus een minder krachtig systeem bezitten en toch willen genieten, dan is dat alsnog mogelijk.