Aantrekkelijkheid 4K gaming nog te beperkt, aldus Nintendo

Onze nieuwsberichten zijn gebaseerd op de laatste actualiteiten en persberichten.
Jonah
Door Jonah

De afgelopen E3 heeft duidelijk uitgewezen dat Sony en Microsoft hun geld inzetten op 4K gaming. Dit natuurlijk met de ondersteuning voor de PlayStation 4 Pro en de langverwachte onthulling van de Xbox One X door de respectievelijke partijen. De derde console-fabrikant, welteverstaan Nintendo, maakt als enige geen gebruik van de sprong naar 4K gaming.

De reden hiervoor wist Reggie Fils-Aime, Amerikaanse Nintendo-president, in een interview met The Verge nader te verklaren. Volgens de beste man komt deze technologie niet overeen met Nintendo’s huidige missie en dat is om zoveel als mogelijk consumenten te bereiken. Het aantal gebruikers met een 4K televisie is hiervoor simpelweg te klein.

Daarnaast komt het prijspunt van 4K televisies niet overeen met het relatieve prijspunt van de Nintendo Switch. Kortom, de opties zijn op dit gebied vooralsnog te beperkt voor Nintendo om hier wat mee te doen. Wellicht zal de volgende console van de Japanse fabrikant de grote resolutiesprong maken.

The Nintendo mission is to reach as many consumers as possible and to have them engage and have fun with our intellectual property. That’s what we try and do. So inherently, we go for a more mainstream audience. Inherently, we want our products to be affordable. We want our products to be easy to pick up and experience, low learning curve. We want our IP to shine as we deliver these experiences.

That’s the way we approach it. And so, what that means is, a sweet spot of $300 for the Nintendo Switch, a platform that has Mario and Zelda and Splatoon. Going against a more limited consumer pool, a higher price point, requiring investments in other ways — 4K TVs, what have you — that is a strategy that for us, candidly, is a bit too limited.

LABELS:
Delen op
Laat een reactie achter

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *