Het officiële persbericht
Stardock en Oxide Games hebben vandaag Ashes of the Singularity II aangekondigd, het langverwachte vervolg op de baanbrekende, grootschalige RTS die tien jaar geleden realtime strategy games een nieuwe definitie gaf. De game verschijnt in 2026, precies tien jaar na het origineel, en nodigt spelers uit om strategische gevechten van ongekende omvang, diepgang en intensiteit aan te gaan.
In de originele Ashes of the Singularity ervoeren spelers revolutionaire gameplay, aangestuurd door de allereerste multi-core grafische engine die duizenden eenheden tegelijkertijd kon verwerken op maps ter grootte van hele continenten. Het vooruitstrevende verhaal van de game schetste een toekomst die gedomineerd werd door geavanceerde AI die droneconstructies bestuurde om post-menselijke facties te bestrijden voor de controle over het zonnestelsel.
Tien jaar later woedt de strijd, waarbij de mensen op aarde hun eigen lot bepalen. In Ashes of the Singularity II voeren spelers het bevel over de United Earth Forces, een machtige menselijke alliantie gevormd door de NAVO, China en Rusland, vastbesloten om de territoria van de aarde - waaronder Australië en Afrika - en vitale buitenposten op planeten en manen in het zonnestelsel terug te veroveren. Deze gebieden waren voorheen allemaal ingenomen door meedogenloze AI en formidabele post-mensen.
Met een aanzienlijk uitgebreid ontwikkelteam introduceert Ashes of the Singularity II een arsenaal aan geavanceerde eenheden en verfijnde gameplay. Spelers ervaren meer strategische diepgang, complexe basisbouwdynamiek en intense schermutselingen tegen intelligente computertegenstanders. Een meeslepende verhaalgedreven campagne die zich afspeelt in een huiveringwekkend bekend landschap van de nabije toekomst van 2031 zorgt voor een boeiende ervaring. Fans kunnen zich ook verheugen op robuuste coöperatieve en competitieve multiplayermodi.
“Tien jaar geleden hebben we letterlijk een nieuwe standaard gezet voor RTS-games met gigantische gevechten en baanbrekende technologie", aldus Brad Wardell, CEO van Stardock Entertainment. “Met Ashes of the Singularity II leggen we de lat nog hoger en leveren we de strategische gameplay-diepte waar RTS-fans altijd al van hebben gedroomd."
Hoewel de gameplay en de productie aanzienlijk zijn verbeterd sinds het origineel, is de meest opvallende verandering in het vervolg de derde factie: de mensen.
“In de eerste game was de belangrijkste wens natuurlijk om een menselijke factie te hebben", aldus Wardell. “Destijds konden we het gewoon niet bolwerken met duizenden organische, lopende, squishy mensen in de wereld en moesten we dus ontwerpen ten gunste van machines. We zijn erg enthousiast om de mensen in de oorlog te betrekken en te zien hoe ze het doen tegen de enorme mechanische legers van de Substrate en PHC."
Ashes of the Singularity II is ontwikkeld door Oxide Games, bekend om hun technologische innovaties, en uitgegeven door Stardock Entertainment, het bedrijf achter de bejubelde Sins of a Solar Empire-serie. Het belooft het RTS-genre opnieuw naar een hoger niveau te tillen.
Bronnen: TechPowerUp, Stardock, Ashes of the Singularity II - Steam