De creatief directeur van Cyberpunk 2 ontkent theorieën over het laden van liften en verdedigt de overstap naar UE5

Esther
Door Esther

Het officiële persbericht

De creatief directeur van Cyberpunk 2 heeft officieel de theorie ontkracht dat de liftscènes in het originele Cyberpunk-spel bedoeld waren om laadschermen te verbergen. In een bericht op Bluesky schreef Igor Sarzynski dat “liften in Cyberpunk geen ‘slim verborgen laadschermen’ zijn", en wees hij op de inconsistentie in de logica dat je geheime laadschermen nodig zou hebben in een lift om naar een kleine kamer te gaan, terwijl je “de hele stad kunt doorkruisen en een enorm complex interieur kunt betreden zonder laadschermen". Hij schrijft deze naadloze laadtijden toe aan CDPR’s eigen REDengine, die hij “een wonder" noemt.

Desondanks verdedigt de directeur de overstap naar Unreal Engine 5 voor Cyberpunk 2, door te zeggen: “We willen games maken, geen engines", waarschijnlijk verwijzend naar het feit dat het ontwikkelen en onderhouden van een game-engine veel tijd en middelen kost die beter besteed kunnen worden aan de game zelf. Tot nu toe is bekendgemaakt dat zowel Cyberpunk 2 als The Witcher 4 gebouwd zullen worden met Unreal Engine 5, ondanks de vele klachten over de prestatieproblemen in games die met UE5 zijn gemaakt.

Bronnen: TechPowerUp

Delen op