Vanaf morgen zal het Duitse gamescom haar deuren openen voor het publiek. Om dit jaarlijkse evenement af te trappen, is sinds gisteren devcom van start gegaan. Laatstgenoemde is bedoeld voor ontwikkelaars die het een en ander willen delen over hunzelf en de ervaringen die ze opdoen. Zo was ook Shuhei Yoshida, Japanse president van Sony, aan de beurt met een verhaal omtrent God of War.
Een choquerende ervaring
Zo deelde hij dat zijn eerste ervaring met deze titel geen plezante was. Beter nog, hij beschrijft zelfs hoe hij na de eerste speelsessie gechoqueerd weg ging. De versie die hij onder handen nam, werd namelijk geplaagd door een lage framerate en slechte graphics. Daarnaast was er van het werpen en terugroepen van de bijl nog geen sprake in die fase van ontwikkeling.
Ondanks de negatieve impressie kreeg de beste man het niet voor elkaar om dit toentertijd te delen met Cory Barlog, creative director van Santa Monica. Gelukkig liet het tweede prototype van God of War een veel betere indruk achter bij Yoshida. Wat er inmiddels is gekomen van de game mag natuurlijk bekend zijn.
Met meer dan vijf miljoen verkochte exemplaren heeft God of War de liefde voor de serie bij velen weer aangewakkerd. Of toekomstige delen net zo choquerend zullen zijn voor de Japanse president zullen we in de toekomst achterhalen.
Bron: Gearnuke