Intel Xe HPG gedemonstreerd middels nieuwe 3DMark-test

Onze nieuwsberichten zijn gebaseerd op de laatste actualiteiten en persberichten.
Jonah Door Jonah Hardware

Ergens dit jaar zal Intel ons verblijden met haar discrete videokaart voor gaming. De GPU, gebaseerd op de Xe HPG-architectuur, heeft vandaag belangrijk teken van leven laten zien. Dat namelijk middels een tweet van Raja Koduri, hoofdarchitect op het gebied van grafische hardware bij Intel. In de tweet laat de beste man een screenshot zien van de Mesh Shader Feature-test in de aankomende versie van 3DMark, werkende met de Intel Xe HPG.

Intel Xe HPG 3DMark Mesh Shader Feature test

Het mag een puike prestatie genoemd worden, omdat deze mesh shader-technologie nét uitgebracht is met DirectX 12 Ultimate. Intel lijkt zich dus te focussen op het kunnen benutten van moderne features aan de softwarezijde. Zo zal Xe HPG mede ondersteuning bieden voor raytracing. Wanneer we de videokaart mogen verwachten, is echter nog onduidelijk. Alvorens de lancering plaatsvindt, krijgen we ongetwijfeld meer te horen over de features.

Bron: Videocardz

Delen op
Laat een reactie achter

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *