Nixxes onthult de vereisten voor pc-specs van Spider-Man 2 & Ray Tracing-opties

Onze nieuwsberichten zijn gebaseerd op de laatste actualiteiten en persberichten.
Esther
Door Esther
Het officiële persbericht

We zijn nog maar één dag verwijderd van de lancering van het nieuwste epische hoofdstuk in de Marvel’s Spider-Man franchise op de PC, waarin je het als Spider-Men, Peter Parker en Miles Morales, opneemt tegen een galerij van iconische Marvel superschurken, waaronder het monsterlijke Venom en de meedogenloze Kraven de Jager. Nu de game binnenkort uitkomt, wil ik graag meer vertellen over de geweldige nieuwe PC-uitbreidingen waar het team van Nixxes aan heeft gewerkt.

Marvel’s Spider-Man 2, gemaakt door Insomniac in samenwerking met Marvel, is een technologisch en grafisch hoogstandje dat gebruik maakt van tools zoals ray tracing om de stad Marvel’s New York tot leven te brengen. Op de PC kom je een aantal nieuwe ray tracing-opties tegen met individuele kwaliteitsinstellingen om de prestaties en natuurgetrouwheid af te stemmen op een breed scala aan hardwareconfiguraties. Reflecties met ray tracing vallen al snel op in de wolkenkrabberstad Marvel’s New York terwijl je langs de vele glazen oppervlakken slingert. Ondertussen bieden we ray traced interieurs, schaduwen en ambient occlusion-opties die een extra laag geloofwaardigheid toevoegen met realistische schaduwen en meer diepte aan de game.

Als je een krachtige pc met Super Hero-hardware hebt, kun je gebruikmaken van onze instelling voor meer geometrische details voor ray tracing. Hierdoor kun je meshes van hogere kwaliteit gebruiken voor ray tracing, wat resulteert in meer gedetailleerde en realistische reflecties. Je kunt ook de objectbereik-schuifregelaar gebruiken om het bereik te vergroten waarbinnen objecten worden beschouwd voor ray tracing. Bovendien bevat Marvel’s Spider-Man 2 op de PC NVIDIA DLSS Ray Reconstruction, dat de ray tracing-kwaliteit verbetert op ondersteunde hardware. Laat me je voorstellen aan Menno Bil, Graphics Programmer bij Nixxes, om je meer te vertellen over deze functie:

Menno Bil, grafisch programmeur bij Nixxes: “NVIDIA DLSS Ray Reconstruction is gericht op het bereiken van meer gedetailleerde ray tracing kenmerken door het combineren van twee afzonderlijke temporele processen in een frame: denoising van de ray tracing kenmerken en upscaling van het gehele frame. Door deze stappen te combineren, behoudt ray reconstruction meer bruikbare informatie over meerdere frames om kleine details in ray tracing effecten toe te voegen die anders verloren kunnen gaan.

In Marvel’s Spider-Man 2 op de PC met ray-reconstructie ingeschakeld, zien we meer gedetailleerde ray-traced reflecties en beter gedefinieerde ray-traced schaduwen, vooral bij het bekijken van ray-tracing effecten onder steile hoeken. We zien ook verbeteringen in de ray-traced interieurs en minder ghosting en ruis in de ray-traced ambient occlusion. We hebben twee modellen van NVIDIA’s Ray Reconstruction opgenomen: het oorspronkelijke model dat werd geïntroduceerd in DLSS 3.5 en een nieuw verbeterd model dat is ontworpen voor RTX 40-serie GPU’s en nieuwer. Dit nieuwe model resulteert in een algeheel stabieler beeld in de tijd, waardoor de visuele kwaliteit van ray tracing verder wordt verbeterd."

Spelers met ultrabrede monitoren kunnen genieten van volledige ondersteuning voor ultrabrede beeldverhoudingen zoals 21:9, 32:9 en zelfs 48:9 bij gebruik van drievoudige monitoropstellingen. Ons team van technici en artiesten heeft er hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat alle cinematics in Marvel’s Spider-Man 2 zijn aangepast zodat ze volledig kunnen worden weergegeven in beeldverhoudingen tot 32:9.

Marvel’s Spider-Man 2 op de PC ondersteunt ook verschillende prestatieverbeterende technologieën, waaronder NVIDIA DLSS 3 en AMD FSR 3.1 upscaling en framegeneratie.* Intel XeSS upscaling wordt ook ondersteund.

Met opties als ray tracing en ultrabrede ondersteuning willen we spelers de kans geven om hun high-end PC gaming-rigs volledig te benutten. Bij Nixxes zijn we er echter ook trots op dat we pc-games geschikt maken voor hardware van de vorige generatie. Om hieraan tegemoet te komen, biedt Marvel’s Spider-Man 2 op de PC een breed scala aan grafische instellingen en presets, waaronder opties zonder ray tracing, zoals dynamische resolutie-schaling. Bekijk hieronder een overzicht van de aanbevolen specificaties voor verschillende grafische voorinstellingen:

Er zijn twee edities van Marvel’s Spider-Man 2 beschikbaar als de game op 30 januari op de PC verschijnt, waaronder de Standard Edition en Digital Deluxe Edition (DDE). Spelers hebben ook de optie om te upgraden naar de DDE-content als ze de Standard Edition al bezitten.

Upon purchase, the previously announced Pre-Purchase offer will be made available to all players as PC Purchase Perks. This includes:

  • Arachknight Suit early unlock for Peter with three color variants
  • Shadow-Spider Suit early unlock for Miles with three color variants
  • Web Grabber gadget early unlock
  • +3 Skill Points

Spelers krijgen twee pakken om vrij te spelen: het Spider-Man 2099 Black Suit en het Miles Morales 2099 Suit, plus extra voordelen zoals trofeeën en vriendenbeheer als ze ervoor kiezen om verbinding te maken met een PlayStation Network-account. Een PlayStation Network-account is optioneel om Marvel’s Spider-Man 2 op pc te spelen.

Om de aankomende PC release van Marvel’s Spider-Man 2 te vieren, kunnen Marvel Rivals spelers dit pak in-game kopen vanaf 6PM PST op 29 januari. Bekijk het Advanced Suit 2.0 in actie.

Bronnen: TechPowerUp, PlayStation Blog

Delen op
Laat een reactie achter

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *