NVIDIA DLSS 4 Multi Frame Generation en nieuwe RTX-technologieën komen bij de lancering naar 75 games en apps

Onze nieuwsberichten zijn gebaseerd op de laatste actualiteiten en persberichten.
Esther
Door Esther
Het officiële persbericht

Elke week integreren games en apps NVIDIA DLSS, ray-traced effecten en AI, waardoor GeForce RTX-bezitters de ultieme ervaring krijgen. Het tempo waarin RTX wordt toegepast is zo hoog dat er nu meer dan 700 #RTXON-games en -apps zijn. Om 2025 met een knal te beginnen, kondigen we aan dat 75 games en apps de nieuwe DLSS 4 Multi Frame Generation-technologie zullen ondersteunen bij de lancering van onze GeForce RTX 50-serie GPU’s. Op de lijst staan de meest gespeelde en best beoordeelde games van dit moment, waaronder Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Diablo IV, Dragon Age: The Veilguard, God of War Ragnarök, Indiana Jones and the Great Circle, NARAKA: BLADEPOINT, SILENT HILL 2, S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl en Star Wars Outlaws.

Black State, DOOM: The Dark Ages en Dune: Awakening bevatten ook DLSS 4 met Multi Frame Generation als ze uitkomen, waardoor GeForce RTX-gamers verzekerd zijn van de ultieme day-one ervaring. En The Witcher IV bevat de nieuwste RTX-technologieën. Daarnaast zal DOOM: The Dark Ages meeslepende path-traced effecten bevatten. Alan Wake 2 verbetert zijn nu al ongelooflijke engine met onze nieuwe NVIDIA RTX Mega Geometry-technologie, naast DLSS 4. En Indiana Jones and the Great Circle voegt ondersteuning toe voor DLSS Multi Frame Generation en Ray Reconstruction, met ondersteuning voor onze nieuwe RTX Hair-technologie in een toekomstige update. Voor games die nog niet zijn bijgewerkt naar de nieuwste DLSS-modellen en functies, zal de NVIDIA-app ondersteuning mogelijk maken via een nieuwe DLSS Override-functie.

Bekijk de nieuwste RTX-games, waaronder Black State, DOOM: The Dark Ages, Indiana Jones and the Great Circle en The Witcher 4 in deze nieuwe RTX-trailer, aangedreven door de GeForce RTX 50-serie.

Introductie van DLSS 4 & Multi Frame Generation: Tot 8x snellere framerates en verbeterde beeldkwaliteit

NVIDIA DLSS heeft voor een revolutie in graphics gezorgd door AI en GeForce RTX Tensor Cores te gebruiken om framerates te versnellen en tegelijkertijd haarscherpe beelden van hoge kwaliteit te leveren, als onderdeel van meer dan 700 RTX-games en -apps. Sinds de release hebben upgrades de beeldkwaliteit van DLSS Super Resolution voortdurend verbeterd, framerates verveelvoudigd met de introductie van DLSS Frame Generation en volledig ray-traced games en apps sterk verbeterd met de toevoeging van DLSS Ray Reconstruction.

Nu introduceren we NVIDIA DLSS 4, dat Multi Frame Generation introduceert en verbeteringen bevat voor alle bestaande DLSS-functies.

Gamers in de GeForce RTX 50-serie kunnen prestaties tot 8x vermenigvuldigen ten opzichte van brute-force rendering, en DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution en DLAA zijn allemaal verbeterd.

DOOM: The Dark Ages komt met DLSS Multi Frame Generation, DLSS Ray Reconstruction en Path Tracing

DOOM: The Dark Ages is id Software’s duistere fantasy/sci-fi singleplayer, actie FPS prequel op de veelgeprezen DOOM (2016) en DOOM Eternal. DOOM: The Dark Ages verschijnt later dit jaar en biedt de verschroeiende gevechten en over-the-top visuals van de onvergelijkbare DOOM-franchise, aangedreven door de nieuwste idTech-engine. In dit derde deel van de moderne DOOM-serie stappen spelers in de met bloed besmeurde laarzen van de DOOM Slayer, in deze nooit eerder vertoonde duistere en sinistere middeleeuwse oorlog tegen de hel.

Op een GeForce RTX 50 Series PC of laptop kun je DOOM: The Dark Ages ervaren, verbeterd met DLSS 4 met Multi Frame Generation en Ray Reconstruction, en meeslepende Path Tracing. Bekijk hier een voorproefje:

“Met DLSS 4 betreden we een nieuw tijdperk van gaming. Het nieuwe transformatormodel voor straalreconstructie zorgt voor een historische sprong voorwaarts in de mogelijkheden van raytracing; het versnelt niet alleen de prestaties, maar verbetert ook de visuals in DOOM: The Dark Ages." - Billy Khan, directeur van Engine Technology, id Software

Met Path Tracing geactiveerd in DOOM: The Dark Ages worden de beeldkwaliteit en de onderdompeling in de uitgestrekte omgevingen van de game naar een hoger niveau getild voor GeForce RTX-gamers.

Door de integratie van het nieuwe DLSS transformator AI-model, worden andere functies zoals DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution en DLAA beeldkwaliteit verbeterd. Bovendien zorgt DLSS Multi Frame Generation ervoor dat GeForce RTX 50 Series gamers kunnen genieten van deze effecten met soepelere framerates en hogere detailniveaus en resoluties.

Als je niet thuis bent en je GeForce RTX-pc of -laptop hebt, kun je nog steeds DOOM: The Dark Ages spelen door het vanuit de cloud te streamen met NVIDIA GeForce NOW cloud gaming. Premium-leden kunnen spelen met GeForce RTX-prestaties, zelfs op mobiele apparaten en oudere, low-end pc’s en laptops.

The Witcher IV bevat de nieuwste RTX-technologieën

CD PROJEKT RED’s The Witcher 3: Wild Hunt is een van de hoogst gewaardeerde en best verkochte actie-rollenspellen aller tijden. Het langverwachte vervolg, The Witcher IV, ging onlangs in première met een verbluffende onthullingstrailer, waarvan we nu kunnen bevestigen dat deze vooraf is gerenderd in Unreal Engine 5 op een GeForce RTX 5090.

NVIDIA werkt al sinds het begin van de ontwikkeling van de game samen met CD PROJEKT RED en zodra de game klaar is voor verzending, wordt The Witcher IV gelanceerd met de nieuwste RTX-technologieën.

Black State lanceert met DLSS Multi Frame Generation, Reflex & Ray Tracing - bekijk een nieuwe RTX-trailer

Een geheime groep wetenschappers genaamd de Architects roept je op voor een mysterieuze missie waarbij deuren leiden naar diverse en onverwachte locaties, weergegeven in ongelooflijke fotorealistische details, met effecten aangedreven door geavanceerde ray tracing.

Neem een nieuwe kijk op Black State, met zijn ray-traced visuals die nu worden verbeterd door prestatieversnellende DLSS Multi Frame Generation, in onze exclusieve video:

“NVIDIA GeForce RTX 50 Series en DLSS 4 zijn game changing. We hebben nu de kracht en de technologieën om de toekomst van interactieve storytelling te realiseren met Black State." - Kadir Demirden - CEO, Motion Blur

Black State van Motion Blur staat bovenaan menig verlanglijstje dankzij de indrukwekkende visuals, razendsnelle actie en unieke gameplay die door de omgeving hopt. Ga voor meer informatie over Black State naar de officiële website van het spel en voeg het toe aan je verlanglijstje op Steam.

Dune: Ontwaken lanceert met DLSS Multi Frame Generatie

Funcom’s Dune: Awakening dompelt je als nooit tevoren onder in het Dune-universum. Stijg op van overleven naar dominantie op Arrakis, de gevaarlijkste planeet in het universum, in de langverwachte game die de grit en creativiteit van sandbox survival games combineert met de sociale interactiviteit van een grote, aanhoudende multiplayer game om een unieke en ambitieuze massively multiplayer open wereld survival game te creëren die voortborduurt op de geliefde gameplay van Funcom’s vorige titel, Conan Exiles.

Eerder kondigden we al aan dat Dune: Awakening wordt gelanceerd met DLSS Frame Generation en Reflex. Vandaag kunnen we aankondigen dat Dune: Awakening is uitgebreid met DLSS Multi Frame Generation.

Kijk zelf maar in onze nieuwe, exclusieve Dune: Awakening DLSS 4 met Multi Frame Generation prestatievergelijkingsvideo:

Indiana Jones en de Grote Cirkel met DLSS Multi Frame Generation, DLSS Ray Reconstruction en RTX Hair

De ronkende avonturen van Indiana Jones worden nog beter met de aankomende lancering van nieuwe GeForce RTX technologie-upgrades voor Indiana Jones and the Great Circle.

De nieuwe Indiana Jones and the Great Circle update introduceert DLSS Ray Reconstruction, waarmee volledig ray-traced visuals verder worden verbeterd door meerdere denoisers te vervangen door één enkel AI-model.

Met GeForce RTX 50 Series GPU’s en de superieure prestaties en kwaliteit van DLSS 4 krijgen gamers de ultieme Indiana Jones and the Great Circle-ervaring. De combinatie van DLSS Multi Frame Generation en verbeterde DLSS Ray Reconstruction- en DLSS Super Resolution-modellen levert de hoogste framerates en de beste kwaliteit.

Voor GeForce RTX-gamers die de gameplay en cinematics van Indiana Jones and the Great Circle op hun best willen beleven, introduceert een toekomstige update onze nieuwe NVIDIA RTX Hair-technologie. Als deze technologie is ingeschakeld, ziet het haar van personages er nog realistischer en gedetailleerder uit en zijn haarschaduwen nauwkeuriger, waardoor de beeldkwaliteit en prestaties worden verbeterd.

“Met de GeForce RTX 50-serie kunnen spelers Indiana Jones and the Great Circle op zijn best ervaren. Met verhoogde beeldkwaliteit, prestaties en nieuwe neurale renderingtechnologie zoals NVIDIA RTX Hair wordt een nieuw niveau van karakterrealisme geïntroduceerd, wat echt bijdraagt aan de onderdompeling in Indy." - Jim Kjellin, CTO van MachineGames

Eerdere haarrenderingstechnieken ruilden prestaties in voor beeldkwaliteit, of andersom. Ter vergelijking: de nieuwe Linear-Swept Sphere rendering van RTX Hair werkt sneller, met een verbeterde beeldkwaliteit, terwijl er minder VRAM wordt gebruikt.

DLSS Multi Frame Generation en DLSS Ray Reconstruction komen samen met onze nieuwe GeForce RTX 50-serie videokaarten, en RTX Hair komt er binnenkort aan. Met de brute paardenkracht van de nieuwe GeForce RTX 50-serie GPU’s kunnen nu nog meer gamers Indiana Jones and the Great Circle ervaren met hoge framesnelheden en volledige ray tracing maximaal.

Alan Wake 2 voegt DLSS Multi Frame Generation, RTX Mega Geometry en meer toe

Remedy Entertainment’s veelgeprezen Alan Wake 2 is een van de best uitziende en meest meeslepende games die tot nu toe is uitgebracht. Naast de beschikbaarheid van GeForce RTX 50 Series GPU’s, wordt de game nog beter met de release van een update die verschillende nieuwe NVIDIA RTX-technologieën toevoegt, waardoor de prestaties worden vermenigvuldigd en de beeldkwaliteit wordt verbeterd.

Alan Wake 2 is de eerste game met onze nieuwe NVIDIA RTX Mega Geometry technologie. RTX Mega Geometry is beschikbaar op alle GeForce RTX grafische kaarten en laptops en clustert en update complexe geometrie voor ray tracing-berekeningen op intelligente wijze in realtime, waardoor CPU-overhead wordt verminderd. Dit verbetert FPS en vermindert VRAM-verbruik in zware ray-traced scènes.

Naast de prestatieboost van NVIDIA RTX Mega Geometry kunnen gamers in de GeForce RTX 50-serie de framerates van Alan Wake 2 vermenigvuldigen met DLSS Multi Frame Generation. Door meerdere extra frames per traditioneel gerenderd frame te renderen, worden de prestaties met één klik op de knop versneld.

De update voor Alan Wake 2 introduceert ook ondersteuning voor ons nieuwe DLSS-model op basis van transformatoren, wat de beeldkwaliteit verbetert. In deze scènes is bijvoorbeeld de stabiliteit van het zeer gedetailleerde hekwerk met kettingen verbeterd, is ghosting op de ventilatorbladen nu nauwelijks meer waarneembaar en zijn de schaduwen op de hoogspanningskabels verminderd, waardoor de meeslepende ervaring van de speler in de third-person game is verbeterd.

“Met DLSS 4 en GeForce RTX 50 Series zien we aanzienlijke prestatieverbeteringen die ons in staat stellen nieuwe spelwerelden te creëren die groter en gedetailleerder zijn dan ooit." - Mika Vehkala, Chief Technology Officer, Remedy Entertainment

De aankomende update van Alan Wake 2 voegt ook een nieuwe Ray Tracing preset van Ultra kwaliteitsniveau toe, die volledig ray-traced refracties, volledig ray-traced transparante reflecties en hogere kwaliteit volledig ray-traced indirecte verlichting toevoegt.

Deze nieuwe Ultra-kwaliteit ray-tracing preset, gecombineerd met de volledig nieuwe DLSS-modellen op basis van transformatoren en DLSS Multi Frame Generation, zorgt ervoor dat Alan Wake 2 kan worden verkend met een nog betere beeldkwaliteit en een verhoogd realisme en immersie.

Al deze verbeteringen zijn gratis beschikbaar als onderdeel van Remedy Entertainment’s volgende Alan Wake 2 update. Download de update gewoon uit de Epic Games Store en je ervaring wordt direct geüpgraded!

Zwarte Mythe: Wukong upgrade naar DLSS Multi Frame Generatie later dit jaar

Game Science’s Black Myth: Wukong is een van de best verkopende games van 2024 en behoeft weinig introductie. Miljoenen gamers hebben de strijd aangebonden met de angstaanjagende eindbazen in zeer gedetailleerde, volledig ray-traced werelden, en nu kunnen we aankondigen dat Black Myth: Wukong later dit jaar een DLSS Multi Frame Generation-upgrade krijgt.

Met DLSS Multi Frame Generation kunnen meer spelers de snelle, uitdagende gevechten met hoge inzet ervaren met supersnelle, supervloeiende framerates.

Marvel Rivals voegt DLSS Multi Frame Generatie toe

Binnen een paar uur na de lancering vorige maand stond Marvel Rivals van NetEase Games in de top 10 van meest gespeelde games op Steam en minder dan 3 dagen na de lancering waren er al meer dan 10 miljoen spelers online op alle ondersteunde platforms. Als je Marvel Rivals nog niet kent, het is een Super Hero, teamgebaseerde PvP-shooter die zich afspeelt in het Marvel-universum. Stel een Marvel-team samen, bedenk talloze strategieën door krachten te combineren tot unieke Team-Up-vaardigheden en vecht in vernietigbare, steeds veranderende slagvelden.

Vanaf het moment dat Marvel Rivals werd gelanceerd, bood het ondersteuning voor DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution en NVIDIA Reflex. In een update van februari zal Marvel Rivals upgraden naar DLSS Multi Frame Generation, waardoor de framerates in de zeer gedetailleerde arena’s van Unreal Engine 5 nog verder zullen toenemen.

NARAKA: BLADEPOINT introduceert DLSS Multi Frame Generatie

NARAKA: BLADEPOINT staat elke week in de top tien van meest gespeelde games op Steam. Tot 60 spelers strijden in NARAKA: BLADEPOINT’s melee-gerichte Battle Royale, waarbij ze in grote omgevingen vechten met een unieke set van traversale vaardigheden, gevechtsvaardigheden en op het Verre Oosten geïnspireerde wapens, die spelers gebruiken om vijanden te combo’en, pareren en counteren in hun zoektocht naar de overwinning.

In februari zal NARAKA: BLADEPOINT zijn DLSS-functies uitbreiden met ondersteuning voor DLSS Multi Frame Generation, waardoor spelers de framerates nog verder kunnen versnellen. En in de nabije toekomst wordt ondersteuning voor onze onlangs aangekondigde NVIDIA ACE-gamekarakters toegevoegd, waardoor spelers kunnen samenwerken met intelligente AI NPC’s in multiplayerwedstrijden. Meer informatie daarover vind je hier.

DLSS Multi Frame Generation Vermenigvuldigt prestaties in 75 games en apps en er komen er nog meer aan

DLSS Multi Frame Generation, gecombineerd met de brute kracht van onze nieuwe GeForce RTX 50-serie GPU’s, luidt een nieuw tijdperk van super-high performance gaming in en geeft ontwikkelaars de ruimte om beeldkwaliteit en immersie naar een hoger niveau te tillen met volledige ray tracing en onze nieuwe NVIDIA RTX-technologieën.

Ervaar het zelf met de lancering van onze nieuwe GeForce RTX 50-serie videokaarten.

En met de toevoeging van NVIDIA app DLSS overrides, kunnen alle GeForce RTX gebruikers uitgebrachte games upgraden en verbeteren met Frame Generation, Super Resolution, DLAA en Ray Reconstruction.

Bronnen: TechPowerUp, NVIDIA

Delen op
Laat een reactie achter

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *