Swen Vincke van Larian zegt dat Divinity een turn-based RPG wordt en hint naar een “next level”-ervaring

Lucynda
Door Lucynda

Het officiële persbericht

De onthulling van Divinity tijdens de Game Awards van dit jaar werd breed gevierd. Sinds de release van Baldur’s Gate 3 in 2023 heeft Larian Studios de beperkingen van de Dungeons and Dragons (D&D)-licentie achter zich gelaten. RPG-liefhebbers speculeren al lange tijd over een terugkeer naar het Divinity-universum. Vorige week onthulde de in België gevestigde ontwikkelaar weinig details over hun volgende vlaggenschipproject. De cinematische trailer, vol met heidense rituelen, bevatte geen gameplaybeelden. Online gamingcommunities hebben gedebatteerd over de gameplay van Divinity: wordt het een realtime actiegame of een turn-based game? Onlangs sprak Larian-baas Swen Vincke met Jason Schreier van Bloomberg.

Tijdens een vraag- en antwoordsessie erkende de oprichter van het bedrijf dat zijn team zal proberen voort te bouwen op het succes van Baldur’s Gate 3. Dit zal een grote uitdaging zijn, legde Vincke uit: “Het is meer. Er is meer druk. De verwachtingen zijn hooggespannen. We proberen er niet aan te denken, want we moeten iets unieks creëren." Larian’s laatste eigen fantasy-IP, Divinity: Original Sin II, werd uitgebracht in 2017. Hij vervolgde: “Baldur’s Gate 3 was een goede game, en ik ben er trots op, maar ik denk dat deze (Divinity) veel beter zal zijn… Dit wordt ons ware potentieel, denk ik. Het is een turn-based RPG met alles wat je in het verleden van ons hebt gezien, maar dan naar een hoger niveau getild."

Vincke bevestigde ook dat Divinity via een early access-model zal worden uitgebracht. Waarschijnlijk in navolging van een vergelijkbaar pad als dat van Baldur’s Gate 3, dat ook een gefaseerde releaseplanning had.

Bronnen: TechPowerUp

Delen op